ارزان اما مدرن

فولکس‌واگن به ساخت خودروهای با کیفیت شهرت دارد و حالا شاسی‌بلند جدید خود را با نام T-Cross بر پایه‌ی مدل محبوب پولو با ظاهر و مشخصات جدید روانه بازار کرده است. فولکس‌واگن تعهد کاملی به تولید شاسی بلندها داشته و در آینده نیز محصولات قدبلند و الکتریکی متنوع و گسترده‌ای را عرضه خواهد نمود. 

T-Cross با دو پیشرانه‌ی متفاوت وارد بازار بریتانیا شده که هر دو از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با خروجی‌های ۹۴ و ۱۱۳ اسب بخاری هستند که باعث می‌شوند یک شاسی‌بلند شهری را در اختیار داشته باشید. نسخه‌ی ارزان‌تر این خودرو تنها ۱۶۹۹۵ پوند قیمت دارد و مدل R-Line DSG با پیشرانه‌ی قوی‌تر قیمتی در حدود ۲۵۰۵۰ پوند دارد.

موقعیت رانندگی این خودرو نیز ۱۰۰ میلی‌متر بالاتر آمده و داخل کابین این شاسی‌بلند به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از پولو خواهد بود. در بخش عقبی کابین صندلی نیمکتی قرار دارد که به جلو و عقب حرکت می‌کند و فضای پا را تا ۱۵۰ میلی‌متر افزایش می‌دهد.

فضای بار نیز بین ۳۸۵ تا ۴۵۵ لیتر متغیر بوده و با خواباندن صندلی‌ها نیز به ۱۲۸۱ لیتر می‌رسد. چهار تریم متفاوت S، SE، SE L و R-Line در دسترس خریداران هستند. لیست آپشن های این شاسی‌بلند متنوع و قابل‌توجه بوده اما همه‌ی مدل‌ها با صفحه لمسی ۸ اینچی عالی فولکس، شارژ بی‌سیم گوشی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع و طیفی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار ترمز و پایش کناره‌های خودرو عرضه می‌شوند.

ما هر دو نسخه‌ی T-Cross را بررسی کردیم اما خب محبوب‌ترین مدل این خودرو احتمالاً نسخه‌ی کم‌توان‌تر و تریم SE خواهد بود. اولین چیزی که متوجه خواهید شد ارتفاع بالای موقعیت رانندگی است. هر دو مدل دارای طراحی داشبورد سه‌بعدی سفارشی فولکس بودند که احساس و ظاهر خوبی داشته و البته پلاستیک‌های سخت‌تر زیادی در داشبورد آن‌ها بکار رفته‌اند.

پرفورمنس پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری مشابه همان نسخه‌ی آپ GTI بوده و البته باید گفت در دورهای پایین‌تر از ۲۵۰۰ پیشرانه اندکی فقدان گشتاور به چشم می‌آید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل ۱۱۳ اسب بخاری برابر با ۱۰.۲ ثانیه بوده درحالی‌که شتاب مدل ضعیف‌تر برابر با ۱۱.۵ ثانیه می‌باشد.

آرامش و رفاه کابین هر دو نسخه‌ی T-Cross کاملاً گیرا بوده و مدل ضعیف‌تر دارای گیربکس روان ۵ سرعته است درحالی‌که گیربکس ۶ سرعته دستی نسخه‌ی ۱۱۳ اسب بخاری هم عملکرد نرمی دارد. هر دو خودرو به‌صورت سفارشی با گیربکس دوکلاچه فولکس نیز عرضه می‌شوند. سواری خودرو واقعاً خوب بوده و با دقت و سبکی خاصی همراه است.

این خودرو به اندازه‌ای که فکر می‌کنید تکان نداشته و شاسی نیز باعث بهبود کیفیت سواری شده است. از نظر دینامیک سواری هم تفاوت خیلی زیادی بین T-Cross و پولو وجود ندارد. بچه کراس اوور فولکس‌واگن اگرچه کوچک است اما پکیجی خوب بوده و یک عضو جذاب دیگر از خانواده‌ی شاسی بلندهای این غول آلمانی محسوب می‌شود. هوشمند، جادار و مجهز از جمله صفات T-Cross هستند. کراس‌اوور جدید فولکس با هدف رقابت در بازار خودروهای ارزان عرضه شده و می‌توان آن را یکی از خوب‌های این بخش از بازارهای بین‌المللی دانست.

75
نتیجه بررسی
  • طراحی 75%
  • کیفیت ساخت 80%
  • پیشرانه 70%
  • تکنولوژی 75%

نقاط قوت:
نقاط ضعف:
بیشتر بخوانید:
برچسب ها:
, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *