Fitcar
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

Fitcar PPV را مخترعی سعودی به نام ناصر الشواف ساخته است و براساس استاندارد ذخیره ماشین Audi A4 Avant می‎باشد.

 

Fitcar

 

طی سال‎ها،تلاش‎های مبتکرانه بسیاری را از طریق ولوموبیل‎ها و اسباب‎های عجیب غلاف شکل برای کمرنگ کردن مرز بین دوچرخه‎ها و ماشین‎ها مشاهده کرده‎ایم؛ دستگاه‎هایی که از موتور‎هایی که درون چرخ‎های داخلی و میل لنگ‎هایشان تعبیه شده بود، مساعدت می‎گرفتند.

Fitcar PPV بیشتر مانند یک اتومبیل است تا یک دوچرخه اما بخشی از مالک خود را از طریق یک سیستم پدال زنی جالب توجه که به رانشگر متصل شده است، ترغیب به اعمال نیروی جسمانی می‎کند.

 

 Fitcar PPV را مخترعی سعودی به نام ناصر الشواف ساخته است و براساس استاندارد ذخیره‎ی ماشین Audi A4 Avant می‎باشد و درست مانند یک ماشین معمولی کار می‎کند؛ اما به جای سوپاپ گازی معمولی، این ماشین دارای ساز و کار یک پدال دوچرخه است که با چرخ لنگر جفت شده است.

همزمان با پدال زدن راننده، چرخ لنگر پالس‎های الکترونیکی تولید می‎کند که شتاب دهنده را درگیر می‎کند و ماشین را به جلو می‎راند.صفحه‎ی مدرج روی پدال‎ها به کاربر اجازه می‎دهد که درجه‎ی مقاومت و سختی تمرین را به میل خود تنظیم کند.در ضمن پدال ترمز با یک ابزار کنترل فشار حاضر و اماده جایگزین شده است؛ از آن مدل ابزار‎هایی که در وسایل نقلیه‎ی موتوری با آن مواجه می‎شوید.

سه تنظیمات Fitcar PPV را برای سناریو‎های مختلف پیکربندی می‎کند.”آرام رانندگی کن”برای بزرگراه‎ها و “رانندگی ممنوع” برای زمانی است که کاربر بی‎حرکت اما علاقمند به تمرین است:این عمل به کاربر این امکان را می‎دهد که بدون جلو راندن ماشین پدال بزند.

الشریف FitCar PPV  را به عنوان اولین ماشین کالری سوز اعلام می‎کند؛ وقتی هنگام رفت و امد ۶۰ دقیقه‎ای روزانه‎اش در ترافیک گیر می‎کند، از آن برای ساختن این ماشین الهام می‎گیرد.

الشریف می‎گوید:تلف کردن بیش از ۲ ساعت در روز روش زیان آوری است.پس ایده‎ی FitCar PPV  به ذهنم رسید-ماشینی که دقیقا همان کار ماشین‎های معمول را می‎کند؛ ما را بدون خطر از نقطه‎ی آ به نقطه‎ی ب می‎برد. ضمنا با FitCar PPV می‎توانید موقع رانندگی ورزش کنید.

هیئت داوران هنوز نمی‎دانند آیا FitCar PPV  همان طور که الشریف می‎گوید مانند ماشین‎های معمولی امن است یا نه! گرچه دلایل معدودی را می‎توانیم ببینیم که می‎گوید این ماشین مانند ماشین‎های معمولی نیست.

به علاوه ممکن است برای چندین بار اول به نظر کمی عجیب بیاید وقتی صبح هنگام همکارانتان را می‎بینید که عرق زنان از ماشین FitCar شان بیرون می‎آیند.

در هرصورت، الشریف با همکاری شرکت مهندسی هلندی به نام BPO  و نمونه‎ی اولیه‎ای که پیش از این سرهم کرده است، اصرار بر تجاری کردن این ماشین دارد.

این دو با حق ثبت اختراعی در دستشان در انتظار تصویب مقامات مربوطه هستند تا از این ماشین در جاده‎های اروپا استفاده کنند و امیدوارند که روزی کارخانه تولید ماشینی این تکنولوژی را به کار گیرد یا آن را به عنوان ابزار تبدیل در بازار بورس ارائه دهد.

موسس و مدیر عامل BPO اسکار براکیدس زالبرگ :” ما از اثبات ایده‎مان که مردم زیادی در هلند آن را آزمایش کرده‎اند، بسیار خوشحالیم.چندین گزینه برای توسعه و تکامل این پروژه وجود دارد. چنانکه امکان پذیر باشد،می‎توانیم ترمز احیاگر یا بسته‎بندی متفاوتی را معرفی کنیم تا بتوانیم پدال‎ها را روی هم قرار دهیم و به حالت رانندگی استاندارد بازگردیم.

همچنین می‎توانیم برنامه‎ای را توسعه دهیم که با PPV تا بیشترین مقدار کالری سوزی پیش برود؛ کارایی و معرفی کردن مسیر‎ها و چالش‎های مختلف میان جامعه‎ی پیروها.همه‎ی این‎ها کاملا امکان پذیر هستند.”

 

برچسب ها:
, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *