آریزو ۶
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

چری آریزو ۶، زیبای چینی

بازار خودروی کشورمان شرایط خوبی ندارد و نمی‌توان امیدی به بهبود شرایط داشت چرا که برخی از شاسی‌بلندهای چینی بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان قیمت به خود گرفته‌اند و بنظر می‌رسد باید منتظر افزایش قیمت‌های بیشتری نیز باشیم اما رونمایی از آریزو ۶ می‌تواند کمی توجهات را منحرف کند. مدیران خودرو سالهاست که همکاری نزدیکی با چینی‌ها و برند چری دارد. این همکاری باعث شده تا خودروهای جدید این خودروساز چینی، همزمان با تولید در سایر کشورهای دنیا در ایران نیز عرضه شوند. از بحث قیمت‌گذاری و سیاست فروش خودروی مدیران خودرو نمی‌توان غافل شد. در گذشته شاید خودروهای چینی کیفیت بالایی نداشتند اما اکنون صنعت این کشور رشد داشته و خودروهای آنها برای ما که در صنعت رشدی نداشته‌ایم، و خودروهای تولیدی ما کوییک و رهام و … هستند، ایده‌آل محسوب می‌شوند.

مدیران خودرو برای آنکه ایرانی‌ها صاحب خودرو شوند، شرایط فروش افساطی بدون سود در نظر می‌گیرد و همین باعث شده تا قشر کارمند و با در آمد مشخص جامعه به سمت چری بروند. آریزو ۶ محصول جدید چری، بزودی در ایران عرضه خواهد شد. بعد از عرضه چری آریزو ۵ که از لحاظ ظاهری بسیار خوش رنگ و لعاب بود، آریزو ۶ می‌تواند یک خودروی موفق در کشور باشد البته این به‌معنای بی نقص بودن این خودرو نیست. بد نیست با هم نگاهی به این چینی آینده بازار ایران، داشته باشیم…

طراحی خارجی آریزو ۶

طراحی چری متحول شده و یا حداقل در خودروهای سدان، اینگونه است. چری آریزو ۶ از پلت فرم جدید M1X بهره می‌برد که نتیجه همکاری چری و جگوار– لندروور است. یک ظاهر مدرن و بی‌نقص که می‌توان به آن دل بست. در نمای جلو، یک جلو پنجره بزرگ با بخش‌های کرومی رنگ زیبا که بین چراغ‌های را بصورت کامل پوشش داده است.  سپر پهن با چراغ‌های روشنایی روز نواری در داخل آن، بسیار زیبا طراحی شده.

چراغ‌ها مدرن بوده و از لامپ‌های زیبایی بهره می‌برند و شلوغ‌کاری بیش از حد در داخل آنها دیده نمی‌شود. در نمای جانبی نیز همه‌چی خوب بنظر می‌رسد و خطوط عضلانی اضافه در این نما دیده نمی‌شود. همچنین سایز لاستیک‌ها نیز مناسب بوده و رینگ‌ها طراحی مناسبی دارند. در نمای عقب عده‌ای معتقدند که چری از روی دست کره‌ای‌ها کپی کرده اما نمی‌توان چنین اعتقادی داشت و چری طراحی مخصوص خود را بکار گرفته است. چراغ‌های زیبا و کشیده با نوار کرومی به هم متصل شده‌اند و به‌قدری این بخش خوب طراحی شده که شما تصور نمی‌کنید محصول یک خودروسازی با کمتر از دو دهه سابقه تولید سواری است.

بخش داخلی آریزو ۶

در نمای داخلی با یک محصول مدرن روبرو هستیم که البته ما هنوز اطلاعاتی از کیفیت متریال داخلی آن نداریم اما بنظر می‌رسد، چندان باید بد باشد. چری طراحی آریزو ۶ را بر اساس استانداردهای روز دنیا و با سلیقه انسان‌های بروز طراحی کرده و این را می‌توان از بکارگیری بخش‌های دیجیتالی در کابین، فهمید. بکارگیری نوار نور رنگی در فضای داخلی بسیار آرامش‌بخش و جذاب است. تعداد دکمه‌های سخت افزاری در وسط داشبورد به حداقل رسیده‌اند و بیشتر تنظیمات از طریق صفحه نمایش باکیفیت، اعمال می‌شوند.

بخش فنی آریزو ۶

چری آریزو ۶ بنظر می‌رسد به پیشرانه‌ مناسبی نسبت به نسل اول آریزو ۵ مجهز شده و موتو ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت برای این سدان می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته این موتور فوق‌العاده نیست و فقط نیاز شما را به یک نیروی پیش برنده برطرف می‌کند و چیزی بعنوان هیجان برای شما نخواهد داشت. گیربکس ۵ سرعته دستی و جعبه دنده اتوماتیک CVT وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بازی می‌کنند و احتمال عرضه آریزو ۶ با هر دو گیربکس در ایران وجود دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ حدودا ۹ ثانیه‌ای نشان می‌دهد که آریزو ۶ چندان چابک نیست.

تجهیزات آریزو ۶

چری معمولا خودروهای خود را با تجهیزات کامل عرضه می‌کند، بنابراین آریزو ۶ نیز تجهیزات خوبی دارد و از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به سیستم‌های ترمز و پایداریABS) (EBD – TCS – HHC – DTC – EBA – ASR، ۶ کیسه هوا، بلوتوث، کروز کنترل، سقف پانارومیک یا در مدل‌های معمولی سانروف، مانیتور تمام لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و جلو، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم رانندگی ECO، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ها TPMS، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، صندلی برقی راننده و شاگرد اشاره کرد.

چری آریزو ۶ در یک نگاه

کلاس : سدان
گیربکس : اتوماتیک CVT 9 سرعته
محور متحرک : دیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : ۴خطی/۱۶
حجم موتور سی سی : ۱۴۹۸
قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : ۱۴۶/۵۵۰۰
گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : ۲۱۰/۱۷۵۰-۴۰۰۰
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : نامشخص
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر(ثانیه) : ۸.۹ دثانیه
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : ۱۴۹۰/۱۸۲۵/۴۷۱۰
وزن خالص(کیلوگرم) : ۱۳۶۷
مشخصات تایر : ۲۰۵/۵۰R17
مصرف ترکیبی(لیتر) : ۷
استاندارد الایندگی : یورو ۵
حجم مخزن سوخت(لیتر) : ۵۵

 

79.6
نتیجه بررسی
  • طراحی خارجی 90%
  • طراحی داخلی 89%
  • پیشرانه 74%
  • تجهیزات 79%
  • کیفیت ساخت 66%

نقاط قوت:
  • طراحی خارجی
  • طراحی داخلی
  • تجهیزات مناسب
نقاط ضعف:
  • هندلینگ
  • شتاب ضعیف
برچسب ها:
, , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *