بدون ورزش
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

آیا بدون ورزش هم می‌توان وزن کم کرد؟ بله. شما مجبور نیستید برای از دست دادن وزن ورزش کنید. اگر ورزش می‌کنید و وزن کم نمی‌کنید بخاطر این است که شما به خوردن کالری خیلی زیاد ادامه می‌دهید.

برای از دست دادن وزن به روش سالم، به ترکیبی از کاهش کالری و ورزش نیاز داریم.

برخی از افراد فکر می‌کنند که ورزش به تنهایی منجر به کاهش وزن می‌شود.

آن‌ها بر این باورند که چند ساعت تمرین قوی و وزنه زدن، پاسخ به تمام مشکلات آن‌ها خواهد بود.

آن‌ها بر این باورند که با این کار، وزنشان کم خواهد شد. اما اشتباه است!

بنابراین می‌توانید ببینید که حتی با وجود این که ورزش به شما کمک می‌کند سالم‌تر شوید، ممکن است منجر به کاهش وزن شما نشود. ممکن است از این روند ناراحت شوید چون شما سخت کار می‌کنید و نتایج قابل‌مشاهده را نمی‌بینید.

 

کاهش وزن، ورزش، بهتر به نظر برسید.

اگر مقدار قابل‌توجهی وزن دارید که می‌خواهید از دست بدهید، تنها با کاهش کالری می‌توانید به هدف خود برسید. کاهش تنها ۵۰۰ کالری در روز، برابر با یک پوند کاهش وزن در هر هفته خواهد بود.

اما لطفاً آگاه باشید که وقتی وزن خود را از دست می‌دهید، شما نه تنها چربی را از دست می‌دهید، بلکه در حال از دست دادن ماهیچه هستید.

ماهیچه برای ایجاد بدن خوش فرم، خوش‌ترکیب و سالم ضروری است.

شما باید در هنگام از دست دادن وزن، ماهیچه خود را حفظ کنید یا ماهیچه بسازید.

تنها راه حفظ ماهیچه در زمانی رژیم، ورزش کردن است.

ترکیب کاهش کالری و ورزش می‌تواند با هم کار کند تا به شما در کاهش وزن کمک کند.

اگر تنها با رژیم وزن بدن را از دست بدهید، عضلات خود را از دست خواهید داد.

کاهش وزن

اجتناب از درصد چربی بدن بالاتر بعد از کاهش وزن

اشکال بزرگ از دست دادن وزن بدون ورزش این است که وقتی مصرف کالری شما به حالت عادی باز می‌گردد، وزن اولیه خود را به دست خواهید آورد. وقتی وزن خود را بعد از از دست دادن آن بدون تمرین وزن به دست می‌آورید، به طور خودکار توده عضلانی از دست داده‌ی خود را بازیابی نمی‌کنید. اغلب وزن بدست آمده در انبارهای چربی ذخیره خواهد شد، بنابراین درصد چربی بدن شما نسبت به قبل از کاهش وزن، بالاتر خواهد بود.

هر بار که وزن خود را بدون ورزش از دست می‌دهید و پس از آن وزن خود را به دست می‌آورید، ترکیب‌بندی بدن خود را به بدترین شکل تغییر می‌دهید. شما چاق‌تر و کم عضلانی‌تر خواهید بود. ماهیچه بیش از چربی می‌سوزد، بنابراین به همین دلیل است که ماهیچه شما نسبت به چربی بالاتر است.

این کار باعث می‌شود بدنی شل و ناسالم داشته باشید.

تناسب اندام

واقعیت کاهش وزن بدون ورزش

در دراز مدت ممکن است بدن خود را به خطر بیندازید. 

برای اینکه از بدن و وزن خود راضی باشید، ترکیبی از ورزش و رژیم غذایی راه حل است.

هیچ‌کس به تنهایی جواب نمی‌گیرد.

غذای سالم را در الویت قرار دهید. گوشت، سبزیجات و میوه بخورید.

به بسته‌های کنترل غذایی، غذاهای جایگذین و محصولات غذایی دیگر تکیه نکنید.

لطفاً از غذاهای فرآوری شده و فست فود دوری کنید. اگر از یک رویکرد منطقی پیروی کنید، می‌توانید وزن خود را از کاهش دهید. مراقب خود باشید، ورزش هفتگی داشته باشید و بر تغذیه خوب تمرکز کنید.

غذای سالم

 

بیشتر بخوانید:
برچسب ها:
, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *