سلامتی و تناسب اندام
سایز نوشته:
رنگ نوشته:

به منظور کمک به شما در دستیابی به سلامتی و تناسب اندام ۱۰ مورد از عقیده‌های غیر علمی و اشتباه رایج را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱- سلامتی را با قرص بدست می‌آورید.

آشپز

اگر شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که قرص مصرف می‌کند (چه تجویز شده و چه تجویز نشده) تا دردتان را تسکین دهد، زمان تجزیه و تحلیل آن رسیده است که به جای پوشاندن آن درد، دلیل درد را پیدا کنید. شاید بتوانید یک ارائه‌کننده خدمات بهداشتی طبیعی را پیدا کنید تا به بدن شما برای رسیدن به اهداف درست سلامت کمک کند.

۲- گذراندن مدت زمان بیشتری در ورزشگاه، برابر است با رسیدن به اهداف بیشتری

انجام ورزش تکراری، برای مدت زمان طولانی، ممکن است باعث شود که بدن در یک حالت ثابت “گیر” کند. انجام تمرینات مختلف همراه با وقفه می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و منجر به کاهش وزن بیشتر شود.

ورزش در باشگاه

۳. اگر من کمتر بخوابم، کالری بیشتری خواهم سوزاند و وزن بیشتری از دست خواهم داد.

استرس زیاد و خواب ناکافی منجر به افزایش سطح آدرنالین و کورتیزول می‌شود. سوختن آدرنالین شخص را خسته می‌کند که قادر به مقابله با استرس زندگی نیست. سطح کورتیزول بالا مانع از، از دست دادن وزن، به خصوص در اطراف کمر می‌شود. مطمئن شوید که به اندازه کافی و کیفیت خوب می‌خوابید که کلید اصلی در از دست دادن وزن است. مدیتیشن می‌تواند به کاهش فعالیت زیاد آدرنالین کمک کند و همچین می‌تواند به شما کمک کند تا با استرس روزانه مقابله کنید.

۴- من باید متناسب با قدی که دارم وزن مشخص داشته باشم

ماسک روشن کننده پوست دست با آرد نخود و کشک

“این فقط یک عدد است!” جامعه ما تاکید زیادی بر اندازه و ترازو دارد. از این اعداد فاصله بگیرید و برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام تلاش کنید.

۵- اگر وزنه بزنم، درشت می‌شوم

استراحت سازنده

وزنه زدن کالری می‌سوزاند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

در واقع می‌تواند به فرد کمک کند تا کالری که روزانه می‌سوزند را افزایش دهد.

۶- من لاغر هستم، پس سالم هستم.

لاغر اندام

گاهی اوقات، لاغرترین افراد ناسالم‌ترین بدن را دارند. این افراد (بدنی مانند مدل‌ها)  چربی داخلی در اطراف اندام‌های آن‌ها وجود دارد که در واقع می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی بیشتری شود.

لاغر بودن لزوماً به معنای سلامتی و تناسب اندام نیست.

۷- اگر کمتر غذا بخورم، وزن کم می‌کنم.

لباس بلند چهارخونه

محدودسازی مصرف مواد غذایی و کالری می‌تواند باعث شود که بدن وارد حالت گرسنگی شود و ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

۸. تمام کربوهیدرات‌ها به طور یکسان ایجاد می‌شوند، تمام پروتئین‌ها به طور یکسان ایجاد می‌شوند و تمام چربی‌ها به همان اندازه ایجاد می‌شوند.

وسیله ضروری برای خانم‌ها

یک رژیم غذایی با غلات، مقدار زیادی لبنیات و سویا، گوشت، چربی‌های ناسالم، و غذاهای فرآوری شده می‌تواند منجر به بیماری‌های التهابی و وزن ناسالم شود.

اگر مبتلا به گلوتن هستید و یا از یک بیماری التهابی مانند دیابت، سندروم روده تحریک‌پذیر، خستگی مزمن، ADD و غیره رنج می‌برید، باعث می‌شود رژیم غذایی خود را ارزیابی کنید و آن غذاهایی که باشد که باعث التهاب می‌شوند را حذف کنید.

 

۹- غذای سالم می‌خورم پس نیازی به ویتامین ندارم

منابع غذایی ما چیزی نیستند که ۱۰۰ سال پیش بوده و زمین دچار کمبود مواد مغذی شده‌است. بنابراین همه ما به مقداری ویتامین از مکمل‌های غذایی نیاز داریم تا ویتامین‌های لازم را که نیاز داریم به دست آوریم تا به سلامتی و تناسب اندام برسیم.

ویتامین‌ها

۱۰- چاقی و اضافه‌وزن در ژن من وجود دارد.

برخی افراد فکر می‌کنند که ژنتیک نقش بزرگی در وزن و سلامت دارد.

خانواده‌هایی که با هم زندگی می‌کنند، دوست دارند غذاهای یکجور بخورند، آب یکسان بخورند و کارهای روتین خود را انجام دهند.

تحلیل در گذشته‌ی خانواده و عادات کنونی ممکن است برخی الگوهای ناسالم را به شما نشان دهد و به همین دلیل به شما شانس این را می‌دهد که آن را تصحیح کنید.

بیشتر بخوانید:
برچسب ها:
, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *